Wyłączanie silnika

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wojtek/Strzecha
    Classic
    • 2006
    • 7

    Wyłączanie silnika

    Nexus6, zapomniaes o duzej coli :szeroki_usmiech
  • FZR
    Classic
    • 2005
    • 29

    #2
    Wyłączanie silnika

    Właśnie kupiłem Octavie TDI z 01` przy zakupie były właściciel poinformował mnie aby przed zgaszeniem silnika odczekać chwilkę....i zapomniałem . Przyjechałem z Krakowa i wyłączyłem silnik od razu. Czy ma to jakiś wpływ na silnik :?: . Może jest to głupie pytanie ale nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z silnikami doładowanyni.

    Komentarz

    • Spider
      Drive
      • 2005
      • 95

      #3
      Zależy jak wcześniej jechałeś, głównie chodzi o wystudzenie turbiny. Jak jechałeś na niskich obrotach, to nie ma problemu, chodzi o to że jak jedziesz ostro to turbina się nieźle nagrzewa, po takiej jeździe powinien przez jakąś minutkę pochodzić na wolnych obrotach.
      Gdybyś jechał bardzo ostro i od razu wyłączył, to turbina szybciej się niszczy.
      Swoją drogą wygląda że poprzednie właściciel dbał o turbinę, co wróży dobrze na przyszłość.

      Ja osobiście rzadko tak robię, przeważnie jeżdżę spokojnie, a w trakcie manewrów parkingowych się przecież chłodzi na niskich obrotach. Jak się przejadę kawałek ostro i od razu parkuję, to wtedy obowiązkowo studzenie turbiny. Wszystko wedle uznania.
      Spider
      ---------------
      Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        #4
        mintka nie zaszkodzi ale znam wielu którzy tak nigdy nie robią i też śmigają. w sumie to nie wiadomo chyba jaki tak na prawdę w praktyce ma to wpływ na turbo . osobiście chłdzę zawsze i to dość długo. leszek
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          W Szkole Auto chyba taki program na tvn turbo mówili tez o odpoczynku turbiny
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • jacmro
            Classic
            • 2005
            • 11

            #6
            wylaczanie silnika

            Mam znajomego, ktory zajezdzil turbine po kilkunastu kkm w Renault Laguna. Jezdzil ostro i nigdy nie studzil. Ja osobiscie studze turbine po dlugotrwalej szybkiej jezdzie. W "Skodzie", przy zakupie samochodu nie powiedzieli mi o koniecznosci studzenia, ale w serwisie VW, gdzie serwisowalem skodzinke, dali ulotke ktora bezwzglednie zalecala studzenie turbiny po dluzszej ostrej jezdzie.
            jacmro

            1,9 TDI 110KM Elegance

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              I jak tu nie kochać Renault k
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #8
                Fajnie, ze co raz wiecej osob wie i stosuje "studzenie" turbiny.
                FZR, mozesz tylko cieszyc sie, ze kupiles samochod od takiej osoby. I nie panikuj - nic mu nie bedzie po jednej czy nawet wielu takich akcjach.
                Samochod nie jest z cukru.

                Gwoli scislosci - owo "studzenie" tak na prawde ze studzeniem nie ma wiele wspolnego.
                Sprezarka jest rozgrzana do kilkuset stopni, zeby ja wystudzic musielibyscie nie wylaczac samochodu przez kilka godzin.

                Chodzi o dwie rzeczy:
                1. Jesli bezposrednio przed zatrzymaniem dawaliscie w palnik, to wirnik sprezarki kreci sie z bardzo duzo predkoscia. Jesli w tym momencie wylaczycie zaplon, to odcinacie sprezarce smarowanie i chlodzenie olejem. Przez co wirnik kreci sie "na sucho". Dlatego trzeba mu dac wychamowac jak najbardziej w czasie keody wytwarzane jest cisnienie oleju.

                2. Wyrownanie temperatur pomiedzy poszczegolnymi czesciami silnika, ktore podczas dawania w palnik nagrzewaja sie nierownomiernie. Jesli pozbawimy ich mozliwosci jako takiego wyrownania temp, to dochodzi do naprezen, itd.

                Generalnie nie ma co panikowac. Jesli wiemy, ze za chwile bedziemy wylaczac motor, to poprostu wystrczy ostatnie metry przejechac spokojnie, zeby wszystko sie uspokoilo i mozna spokojnie wylaczac silnik.
                Dluzsze studzenie potrzebne jest po forsownej jezdzie i naglej potrzebie zatrzymania.

                O samochod trzeb dbac, ale nie dajmy sie tez zwariowac.
                TDI 205PS

                Komentarz

                • lyzy 110
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 237

                  #9
                  Zamieszczone przez MiKruS
                  Gwoli scislosci - owo "studzenie" tak na prawde ze studzeniem nie ma wiele wspolnego.
                  Sprezarka jest rozgrzana do kilkuset stopni, zeby ja wystudzic musielibyscie nie wylaczac samochodu przez kilka godzin.
                  :shock: przyznam, się że nie podejrzewałem że aż tak mocno się nagrzewa, jeżeli jednak tak jest to różnica gradientów temperatur jest tak duża iż przez pierwsze mminuty następuje bardzo szybkie chłodzenie i oto chyba chodzi by zejsc miedzy innymi do bezpiecznej temperatury cały czas na smarowaniu.
                  Ja również lubię po zatrzymaniu posłuchać pracy silniczka - to chyba zboczenie :diabelski_usmiech
                  była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę

                  Komentarz

                  • Qulek
                    RS
                    • 2005
                    • 1630
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    Odkąd mam TDI to studze turbo nawet jeśli ne była męczona na drodze.. wole żeby mi auto służyło jeszcze pare lat bezawaryjnie i minutka bądź 2 mnie nie zbawią... k :szeroki_usmiech
                    BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                    Było O1 jest O3

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      ja odkad mam turbo (pierwsze to akurat byla benzyna) to mam obsesje na tym punkcie i zawsze staram sie minimum te 20 sekund odczekac przed wylaczeniem (nastepny wlasciciel bedzie sie cieszyl ), ale mam znajomego, ktory o tym "nie wiedzial" i w lagunie 1.9 zajezdzil turbine przy przebiegu okolo 50kkm, nie wiem czy tylko brak "studzenia" na to wplynal, bo potem czytalem, ze tam wysrywanie sie turbin to niejako norma, nie wiem czy to prawda.
                      swoja droga, obroty jakie osiaga turbina + temperatura, to kosmos!
                      pzdr!
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • FZR
                        Classic
                        • 2005
                        • 29

                        #12
                        Wielkie dzięki pomału " studzenie " wchodzi mi w krew

                        Komentarz

                        • figurel
                          Classic
                          • 2005
                          • 36

                          #13
                          Bez przesady panowie. Demonizujecie sprawę. W normalnej eksploatacji turbinka ostygnie zanim do celu dojedziecie, zawsze przecież przed końcem podróży parę, kilkanaście kilometrów po mieście trzeba zrobić, to wystarczy w zupełności by turbawka doszła do siebie. Chyba, że ktoś mieszka tuż przy autostradzie i po kilku godzinach jazdy z prędkośćią 150 km/godz, naciskając hamulec zatrzymuje się pod swoimi drzwiami.
                          Golf IV ALH@ASV

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Sa jeszcze przerwy na tankowania czasem i wtedy tez warto chwile poczekac przed wylaczeniem silnika pod/przed dystrybutorem :wink:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • djczas
                              RS
                              • 2005
                              • 9612

                              #15
                              Maicroft, na niektórych stacja pozwalają na zaczęcie tankowania na włączonym silniku

                              Komentarz

                              • tomek
                                L&K
                                • 2005
                                • 1078

                                #16
                                po bucie studzic trzeba, szczgolnie w benzynie, gdzie turbine mozna zaswiecic.
                                O2FL RS | S2 | F2

                                Komentarz

                                • leszekmw
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5356

                                  #17
                                  Zamieszczone przez tomek
                                  po bucie studzic trzeba, szczgolnie w benzynie, gdzie turbine mozna zaswiecic.
                                  miałeś tak? :lol:
                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                  GVI 1.4TSI
                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                  Komentarz

                                  • tomek
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1078

                                    #18
                                    Zamieszczone przez leszekmw
                                    Zamieszczone przez tomek
                                    po bucie studzic trzeba, szczgolnie w benzynie, gdzie turbine mozna zaswiecic.
                                    miałeś tak? :lol:
                                    tak
                                    O2FL RS | S2 | F2

                                    Komentarz

                                    • djczas
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 9612

                                      #19
                                      ja miałem wydech świecący na czerwono jak również tarcze łądnie sie czerwieniły od środka
                                      na zewnątrz :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • Ziomal
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 5841
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        djczas, co Ty z tym samochodem robiłeś :szeroki_usmiech
                                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                        Jest O1 1.6 BFQ

                                        Komentarz

                                        • djczas
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 9612

                                          #21
                                          jechałem do domu droga dwu pasmową :twisted: :twisted: :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech

                                          Ziomal aleś kotleta odgrzebał

                                          Komentarz

                                          Pracuję...